Nowy, dwukierunkowy system ładowania akumulatorów w europejskim ośrodku badawczo rozwojowym Ho...

dodano: 12.12.2017

  • Możliwość zarówno ładowania akumulatorów z sieci, jak i oddawania energii do sieci
  • Nowa stacja ładowania - kolejny krok w kierunku tworzenia społeczeństwa bezemisyjnego
  • Współpraca Hondy z EVTEC i The Mobility House
  • Testowanie możliwości integracji akumulatorów samochodów elektrycznych ze źródłami energii odnawialnej

Honda zainwestowała w zaawansowany system ładowania dwukierunkowego przeznaczony dla centrum badawczo-rozwojowego w Offenbach w Niemczech, gdzie będzie on pomocny w równoważeniu zapotrzebowania na energię elektryczną i pozwoli na bardziej efektywne magazynowanie energii w całym ośrodku badawczym Hondy. Nowy system ładowania obejmuje wytwarzanie energii ze źródeł odnawialnych i jest rozwiązaniem testowanym pod kątem budowy urządzeń, które w przyszłości będą dostępne dla prywatnych gospodarstw domowych.

 

System został zainstalowany w Niemczech po prezentacji rozwiązania Honda Power Manager Concept we wrześniu tego roku, podczas Frankfurt Motor Show. W rozwiązaniu tym całkowicie zintegrowano przekaz energii w obie strony, czyli oprócz pobierania jej z sieci elektrycznej, zapewniono możliwość oddawania energii zgromadzonej w akumulatorach samochodu elektrycznego (EV) według koncepcji "samochód do sieci "Vehicle-to-Grid", w skrócie "V2G". Instalacja testowa w Offenbach realizuje te same cele, dysponując większą mocą elektryczną.

 

W rozwiązaniu z dwukierunkowym przekazem energii, prąd do ładowania akumulatorów samochodu EV podłączonego do systemu, pochodzi z sieci elektrycznej lub z paneli fotowoltaicznych. Gdy samochód elektryczny jest podłączony do systemu, energia zgromadzona w jego akumulatorach może być przekazana ponownie do sieci, by ustabilizować jej obciążenie w momentach szczytowego poboru mocy.

 

Jörg Böttcher, wiceprezes Honda R&D Europe, mówi - System korzystający z najnowszych rozwiązań w dziedzinie dwukierunkowego przekazywania energii, jakim dysponujemy w naszym ośrodku badawczo-rozwojowym w Niemczech, jest kolejnym elementem naszego programu Smart Company, w ramach którego intensyfikujemy prace badawcze w dziedzinie społeczeństwa bezemisyjnego i rozwiązań służących przyszłemu modelowi mobilności.

 

Z pomocą urządzeń do dwukierunkowego przekazywania energii i z rozwiązaniami technicznymi proponowanymi przez The Mobility House*, Honda zamierza optymalizować zarządzanie przepływami energii w swoim niemieckim ośrodku badawczym, w szczególności maksymalizując udział energii odnawialnej wytwarzanej z wykorzystaniem promieniowania słonecznego. W ramach projektu badane jest współdziałanie elementów systemu, ich kompatybilność i przepływy mocy pomiędzy tymi elementami, z uwzględnieniem paneli wytwarzających „zieloną” energię oraz akumulatorów samochodów elektrycznych. Cały projekt jest owocem współpracy Honda R&D Europe, dostawcy usług i rozwiązań technicznych The Mobility House i szwajcarskiej firmy EVTEC specjalizującej się w elektrycznej mobilności.

 

Inwestycja w system z dwukierunkowym przekazywaniem energii, to kolejny krok w rozwoju najnowocześniejszej na świecie publicznej stacji ładowania pojazdów elektrycznych, która została uruchomiona latem 2017 roku w Honda R&D Europe. Supernowoczesna stacja ładowania dysponująca napięciem do 940V może dostarczać do 150kW mocy elektrycznej, umożliwiając jednoczesne ładowanie nawet 4 samochodów elektrycznych korzystających z przyłączy wykonanych zgodnie z różnymi standardami ładowania. Od uruchomienia, które miało miejsce w czerwcu bieżącego roku, stacja odnotowała 447 sesji ładowania, co zapobiegło wyemitowaniu do atmosfery około 3,87 ton CO2.